2011. július 21., csütörtök

Az első alkotások

Nagyon régen fűztem utoljára gyöngyöt. Akkoriban emlékszem állatkákat, egyszerűbb láncokat készítettem Aztán a gyerekkorral együtt elmúlt a gyöngyfűzés is. Egészen pár nappal ezelőttig, mikor nyakláncot kerestem magamnak a neten, s megláttam egy gyöngyből fűzött nyakéket. "Do It Yourself"- oldalam egyből bekapcsolt. MAJD ÉN MEGCSINÁLOM!!!
Elkezdtem keresgélni annak a nyakéknek a leírását... persze, nem találtam... De találtam más mintát, amit megtetszett. Ennek felhasználásával készítettem el a nagy virágmedálokat. Változtatni kellett a leíráson, mert pont olyan gyöngyeim nem voltak. Nomeg, ki is kellett kupálnom magam, hogy megértesek egy-két leírást. Japán gyöngy, delica, 11/0 vagy 15/0? Tessék?? Fánk? Tekla? Csiszolt? Műanyag? Üveg? Bizony kérem, a gyöngyfűzéshez komoly anyagismeretre van szükség. Mindezeket majd külön bejegyzésben kivesézem. :)
De most jöjjön a mű:
A medálokat "Blanka-medál" mintája alapján készítettem, módosítva az én gyöngyeihez. Fánk helyett teklát használtam. Nem használtam 15/0-ás gyöngyöt, mindegyik 11/0-ás a kásák közül. Még cseh csiszolt üveggyöngyök, és kristályok vannak benne. A medálelemeket kis virágokkal kapcsoltam össze.
A sprirálrész megér egy misét, de egy külön bejegyzést majd mindenképpen. Nem is olyan bonyulult, mint ahogy az nekem tűnt..leírások alapján nem sikeredett, de egy videó megmentett.

A karkötőt időkitöltésként fűztem, ugyanis a lánchoz az egyik gyöngy elfogyott. Mivel előre nem tudtam, hogy mit is akarok, nem vettem eleget. Majd nem tudtam venni, mert nem volt a boltba, így rendeltem a neten. A színe stimmel, annyi a különbség, hogy az új az delica..na bumm. :) Annyira nem látszik. Vagyis annyira sem. :) Szóval, a karkötőt abból fűztem, amim volt. Sokkal olcsóbb a költségvetése, mint a lánc spiráljának, hiszen a kristályok helyén gyöngyök vannak, illeve japán gyöngyöt is csak a dobozban látott, ahol tároltam. Hogy úgy mondjam: kacat-gyöngyből van, méd is csájna. Nem voltak egyformák a szemek, s mégis pontos lett a spirál. Szóval lehet csökkenteni a kiadásokat, ha éppen nem lényeg a kristály. :)
A záródása csavarós, a láncé delfin-kapcsos.

Elsőre szerintem nem lett rossz, legalábbis én büszke vagyok rá!


u.i.: És időközben annak a bizonyos láncnak is megvan a leírása...de most annyi más van tervben, hogy az beállt a sor végére. :)

6 megjegyzés:

  1. Nem rossz???

    Egy műalkotás!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm!!! Örülök, hogy nem csak nekem tetszik a művem. :)

    VálaszTörlés
  3. Bombikám! Én már nem is csodálkozom... nagyon ügyes vagy! :)

    (Megtennéd, hogy úgy állítod be a színeket, betűméretet passz, hogy könnyen olvasható legyen? Én béna vagyok...)

    VálaszTörlés
  4. Állítottam a betűtípuson. Talán ez jobb, nem?
    A színeket egyenlőre hagyom, ugyanis vagy 1000 féle képpen próbáltam, csak vagy oldalt nem látszik a barna sávban, vagy középen a világoson. De olyan szééééép ez a sablon, nincs szívem lecserélni. :(

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépen köszönöm! A sablon pedig tényleg gyönyörű, ne bántsd! :)

    VálaszTörlés
  6. Állítottam a szélességen, s így nem esik szöveg a barnába. :) Így már élvezhető? Ugye igen? :)

    VálaszTörlés